loading...

سنگ وزین

امروزه مصنوعات سنگي يكي از اصلي ترين بخش هاي ساختمان ها و اجزاي دكوراسيون ها را تشكيل مي دهند. با توجه به اينكه همواره در معماري ايرانيان، استفاده از سنگ ها رايج بوده است، مي توان قدمت مصنوعات سنگي را

ندا روان بازدید : 33 دوشنبه 14 مهر 1399 نظرات (0)

امروزه مصنوعات سنگي يكي از اصلي ترين بخش هاي ساختمان ها و اجزاي دكوراسيون ها را تشكيل مي دهند. با توجه به اينكه همواره در معماري ايرانيان، استفاده از سنگ ها رايج بوده است، مي توان قدمت مصنوعات سنگي را به ساليان دراز مرتبط دانست. در اين مقاله به معرفي يكي از شركت هاي توليدي مصنوعات سنگي مي پردازيم و به معرفي یک محصول آن یعنی آبنما مي پردازيم.

مصنوعات سنگي

سنگ، يكي از متداول ترين ابزارهايي بوده است كه انسان ها از آغاز خلقت تاكنون در پي استفاده از آن بوده اند. اين قطعه مهم از طبيعت، همواره دستخوش استفاده بشر بوده است و امروزه با پيشرفت تكنولوژي، كاربرد فراواني در عرصه هاي مختلف به خصوص در زمينه عمران و ساختمان سازي پيدا كرده است.مصنوعات سنگي در واقع محصولاتي از جنس سنگ هستند كه با روش هاي متداول، برش و سباب زده نمي شوند. بلكه اين محصولات به كمك ابزارهاي مختلف شكسته و حجاري مي شوند و به نوعي از يك سنگ، يك حالت فرآوري شده آن بدست مي آيد.از كاربردهاي مصنوعات سنگي مي توان به كاربرد اوليه آن در ساخت وسايل نظامي مانند نيزه، تير، خانه هاي سنگي در زمان هاي گذشته و به كاربردهاي پيشرفته تر آن در ساخت مصنوعات سنگي و استفاده از آنها در دكوراسيون داخلي، محوطه سازي، ساختمان سازي، تزئينات و كارهاي هنري اشاره نمود.

آبنمای سنگی

آشنايي با سنگ وزين و مصنوعات سنگي آن

سنگ وزين، يكي از با اعتبارترين مراجع خريد انواع سنگ هاي ساختماني با كاربردهاي گوناگون آنها در نما، ديوار، پله مي باشد. اين شركت در زمينه معرفي و فروش انواع مختلفي از سنگ هاي تراورتن، سنگ مرمريت، گرانيت، سنگ اسلب فعاليت مي كند. يكي ديگر از مهمترين فعاليت ها و خدمات اين شركت را مي توان توليد مصنوعات سنگي دانست كه طيف گسترده اي از محصولات سنگي ساختماني شامل پايه آيفون، پایه چراغ، باربيكيو سنگی، شومينه، معرق سنگي، آبنماها و روشويي را در برمي گيرد.

آبنماي سنگي چيست؟

بسياري افراد علاقه مند هستند تا طبيعت را به محيط زندگي خود بياورند و از اين رو به طراحي محوطه منزل و ويلا خود اهميت مي دهند. يكي از بهترين ابزارهاي مورد استفاده در دكوراسيون فضاهاي سيز منزل، ويلا، پارك و باغ را مي توان آبنماي سنگي نام برد.استفاده از آبنما در فضاي سبز محوطه ويلا، منزل و پارك علاوه بر افزايش زيبايي محيط سبب پاكسازي هواي محيط نيز مي شود و با ايجاد رطوبت نسبي به طراوت گياهان كمك شاياني مي كند. به طور كلي آبنما به سازه اي اطلاق مي شود كه با استفاده از متريال مختلف ساخته و در سيستم خود پمپي براي به جريان درآوردن آب به صورت پيوسته دارند. آبنماي سنگي يكي از پركاربردترين آبنماها در ميان انواع آن از جمله آبنما شيشه اي، آبنما موزيكال، آبنما پرده اي، آبنما ميداني، آبنما ديواري،آبنما خانگی و آبنما صخره اي به شمار مي آيد كه در ادامه قصد داريم تا برخي از مدل هاي آبنماي سنگي كه توسط صنايع سنگ وزين ارائه شده است را به شما معرفي كنيم.

آبنمای دیواری

انواع آبنماي سنگي

صنايع سنگ وزين يكي از پيشگامان عرضه انواع ابزارهاي سنگي تزئيني به شمار مي آيد كه يكي از محصولات آن آبنماي سنگي محسوب مي شود كه در انواع طرح ها و مدل ها به بازار عرضه شده است. در اين بخش از مقاله قصد داريم تا برخي از مدل هاي آبنماهاي سنگي زيبا و شيك كه توسط اين فروشگاه به بازار عرضه شده است را به شما معرفي كنيم:

آبنماي سنگي صخره اي

يكي از زيبا ترين انواع مختلف سنگ هاي آبنما هاي موجود در جهان، آبنماي سنگي صخره اي مي باشد. اين نوع آبنما از ظاهر بسيار زيبايي برخوردار است و به ميزان زيادي، شبيه به يك آبشار طبيعي و صخره اي است. در اين آبنما از سنگ هاي ويژه اي استفاده مي شود. از جمله سنگ هايي كه براي ساخت يك آبنماي سنگي صخره اي استفاده مي شوند، مي توان به سنگ هاي كوهي طبيعي از جمله سنگ هاي لاشه اي، ورقه اي، پوكه هاي معدني و موارد ديگر اشاره نمود كه هر كدام از آنها، از زيبايي هاي خاصي برخوردار مي باشد. آبنما هايي كه با استفاده از سنگ هاي پوكه اي ساخته شده اند، يكي از بهترين گزينه هاي موجود در بخش هاي ساختماني و شهري مي باشد. سنگ هاي آذرين هم در ساخت آبنماي سنگي صخره اي به كار برده مي شود. آبنماي سنگي صخره اي از زيباترين آبنما هاي موجود در جهان است و در مكان هاي مختلفي از آن استفاده مي شود. از جمله مكان هايي كه مي توان در آن، از اين نوع آبنما ها استفاده كرد، مي توان به حياط خانه ها، ميادين شهر ها، رستوران ها، پارك ها، ويلا ها و مكان هاي تفريحي ديگر اشاره نمود. به دليل زيبايي فراوان اين نوع از آبنما، مي توان در مكان هاي مختلفي آن را استفاده نمود.

آبنمای صخره ای

آبنما هاي سنگي ديواري

يكي ديگر از انواع مختلف سنگ هاي آبنما هايي كه در مكان هاي مختلف، به ميزان زيادي از آن استفاده مي شود، آبنماي سنگي ديواري است. همان طور كه از اسم اين آبنما پيدا مي باشد، محل استقرار و اجراي آن، ديوار هاي يك مكان است و سبب تزئين و زيبايي آن مكان مي شود. ديواري كه بر روي آن، از اين آبنما استفاده مي شود، مي تواند ديوار يك مكان خاص مانند حياط خانه ها و يا لابي هتل باشد. از اين مدل آبنما در مكان هايي مانند فضا هاي شهري، محيط هاي داخلي خانه ها و حياط هاي ساختمان ها نيز استفاده مي شود. سنگ هايي كه براي ساخت آبنماي سنگي استفاده مي شود، معمولا سنگ هاي قيچي، تراورتن و ديگر سنگ هاي مناسب براي ساخت اين نوع آبنما است. از ايده هاي بسيار جالبي كه براي به كار بردن در اين مدل از آبنما ها داده شده است و زيبايي آبنما هاي ديواري سنگي را چند برابر مي كند، استفاده از المان هاي نورپرداز مي باشد كه سبب مي شود آب موجود در آن آبنما، به رنگ هاي مختلفي در آيد و نورپردازي زيبايي را در آن مكان ايجاد نمايد. آبنماي سنگي ديواري از جمله زيبا ترين آبنما هاي ساخته شده در جهان مي باشد و مي تواند مكاني را كه در آن قرار گرفته است، به ميزان زيادي جالب و شگفت انگيز كند.

سایر محصولات سنگ وزین در کرج:

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 160
  • بازدید ماه : 295
  • بازدید سال : 2,922
  • بازدید کلی : 11,843