loading...

سنگ وزین

كاربرد انواع سنگ در ساختمان يكي از پركاربرد ترين مصالح ساختماني، سنگ ها هستند كه از گذشته تاكنون مورد استفاده قرار مي گيرند. در زمان هاي گذشته، اغلب مردم به منظور ساخت خانه هاي خود، از سنگ ها استفاده

ندا روان بازدید : 34 دوشنبه 14 مهر 1399 نظرات (0)

كاربرد انواع سنگ در ساختمان

يكي از پركاربرد ترين مصالح ساختماني، سنگ ها هستند كه از گذشته تاكنون مورد استفاده قرار مي گيرند. در زمان هاي گذشته، اغلب مردم به منظور ساخت خانه هاي خود، از سنگ ها استفاده مي كردند، تا جايي كه حتي در آن زمان قيمت سنگ از قيمت فلز بالاتر بوده است. امروزه با پيشرفت تكنولوژي هاي عظيم، اتخراج سنگ از معادن آن، بسيار آسان تر از گذشته انجام مي شود و كاربرد انواع سنگ در ساختمان ها افزايش زيادي پيدا كرده است. انواع سنگ ها داراي ويژگي هاي مخصوص و قابليت هاي منحصر به فردي بوده و با توجه به اين مورد، سنگ ها با ساير مصالح ساختماني قابل مقايسه نيستند. ويژگي هاي منحصر به فرد سنگ ها آنها را از ساير مصالح ساختماني جدا كرده است. دوام بالا، جلاپذيري، مقاومت در برابر ضربه و سايش، قابليت برش خوردن، قابليت صيقل دادن، شستشوي آسان، رنگ ثابت، مقاوت بالا در برابر رطوبت و حرارت، غيرقابل نفوذ بودن، مقاومت و سختي فشار بالا، پايدار بودن در برابر مواد اسيدي و قليايي از ويژگي هاي خاص سنگ ها به شمار مي روند. در صنعت ساختمان سازي از سنگ ها استفاده متعددي مي شود، به عنوان مثال، براي پوشش ديوارهاي داخلي ساختمان، نماكاري ساختمان و همچنين كف ساختمان ها و پله ها مي توان از سنگ ها استفاده كرد. در اين رابطه، انواع مختلفي سنگ وجود دارد كه بسته به خصوصيات منحصر به فرد هركدام از آنها، در كاربردهاي متنوع مورد استفاده قرار مي گيرند.

سنگ كف چيست؟

انواع مختلف سنگ ها در بازار موجب شده است كه هر كدام از آنها مصارف گوناگوني داشته باشد زيرا استفاده از آن در طراحي ساختمان به عنوان يكي از مهمترين موارد، غير قابل چشم پوشي مي باشد. در اينجا لازم است بدانيد سنگي كه براي ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرد سنگ كف مي باشد. با وجود اينكه در حال حاضر انواع و اقسام مدل هاي سنگ كف در بازار با قيمت هاي متفاوت موجود است شما مي توانيد هر كدام از آنها را متناسب با فضاي ساختمان خود انتخاب كنيد. توجه كنيد امكان تغيير و تعويض كفپوش ساختمان كاري بسيار پر هزينه و وقت گير مي باشد، از اين رو مالك ساختمان لازم است در ابتدا در انتخاب سنگ مناسب براي كف ساختمان دقت زيادي داشته باشد و از راهنمايي هاي يك طراح استفاده نمايد.

انواع سنگ کف

راهنماي انتخاب سنگ كف براي ساختمان

معمولا سنگ يكي از محبوب ترين متريال مورد استفاده در فضاي داخلي و بيروني ساختمان است. سنگ كف ساختمان چنانچه با محيط پيراموني خود هماهنگ باشد؛ فضايي چشم نواز و زيبا را خلق خواهد كرد. به عبارت ديگر استفاده از يك سنگ مناسب در كف پوش ساختمان بسيار در فضاي داخلي و هم در فضاهاي خارجي ساختمان تاثيرگذار است. ما در اين مقاله شما را براي انتخاب يك سنگ كف مناسب براي ساختمان راهنمايي خواهيم كرد؛ با ما تا پايان اين متن همراه باشيد.

انواع سنگ براي كفپوش ساختمان

كفپوش ساختمان را مي توان از چوب يا سنگ و ... استفاده كرد. در واقع سنگ به عنوان يكي از پركاربردترين متريال هاي ساختمان سازي بسيار براي ساخت و ساز بخش هاي مختلف ساختمان مناسب است. سنگ هاي تراورتن، مرمريت و گرانيت، چيني، لايم استون، تراانيكس، سند استون، اونيكس از جمله سنگ هاي قابل استفاده در كفپوش ساختمان هستند. در اين قسمت ما شما را با نام و ويژگي 3 نمونه از مهمترين سنگ كف هاي مناسب براي استفاده در كفپوش فضاي داخلي و خارجي ساختمان آشنا خواهيم كرد:

  • سنگ كف تراورتن :

ويژگي بارز اين نوع سنگ كف خنك بودن آن در هر موقعي از سال است. به عبارت ديگر در فصول گرم سال با تابش آفتاب داغ و تابان تابستان بر روي زمين مي توان پا برهنه و بدون هيچ احساس ناخوشايندي بر روي اين نوع سنگ راه رفت.

  • سنگ كف مرمريت :

يكي از رايج ترين متريال مورد استفاده در كفپوش فضاهاي داخلي و بسته ساختمان بعد از تراورتن، سنگ مرمريت است. اين سنگ گذشته هاي بسيار دور در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و به دليل استحكام كم آن ها در برابر تغييرات آب و هوايي توصيه مي شود كه تحت هيچ شرايطي از اين سنگ در فضاي خارجي ساختمان استفاده نشود. علت اصلي اين مسئله را مي توان به خاصيت شكنندگي و فرسايش سنگ مرمريت در طول زمان نسبت داد.

  • سنگ كف گرانيت :

از جمله سنگ هاي باشكوه كه به دليل مقاومت و سختي خود در برابر هرگونه تغييرات آب و هوايي، ضربه و ... براي محيط هاي داخلي و خارجي كه رفت و آمد افراد در آنها بسيار زياد؛ مناسب خواهد بود.

بهترین نوع سنگ کف

ويژگي هاي مناسب ترين سنگ براي كف ساختمان

يكي از مهمترين ويژگي هاي سنگ كف مناسب، شيك بودن و مقاوم بودن آن مي باشد. به طوري كه بايد دانيد سنگ هاي كف به عنوان يكي از سنگ هاي ساختماني كه در برابر سايش قرار گرفته لازم است از مقاومت بسيار بالايي برخوردار باشد. همچنين اين سنگ ها بايد در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و علي رغم سازگاري با محيط زيست، آلرژي زا نبوده و تنوع زيادي داشته باشد. توجه داشته باشيد از آنجايي كه سنگ هايي كف معمولا در معرض خيس شدن قرار مي گيرد لازم است اين سنگ ها به صورت بدون لغزندگي بوده و براي اين معمولا سنگ هاي كف را به صورت تيشه اي به جاي صيقلي فرآوري مي كنند.

سنگ مناسب براي كف فضاي بيروني

به طور كلي بايد توجه داشته باشيد سنگ هاي كف كه براي فضاي بيروني و داخلي ساختمان استفاده مي شود بايد تفاوت هايي با يكديگر داشته باشد. سنگ كف فضاي بيروني به دليل ارتباط مستقيم كه با طبيعت داشته، بايد عليرغم طراح زيبا از كيفيت خاص و منحصر به فردي نيز برخوردار باشد. در واقع مي توان گفت استفاده از سنگ در كف فضاي بيروني موجب همخواني فضا شده و از اين رو گزينه اي ايده آل به نظر مي رسد و مي توان گفت جلوه اي بسيار زيبا دلپذير در خانه ايجاد خواهد كرد. نكته بسيار مهم كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه سنگ هاي براق و ساييده به دليل سطح لغزنده كه دارند در صورت خيس شدن موجب سر خوردن مي شود پس استفاده از آن در مكان هايي چون سرويس بهداشتي، استخر و آشپزخانه به هيچ عنوان مناسب نمي باشد.

سنگ کف فضای بیرون

سایر محصول سنگ وزین در شهر کرج:

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 2,846
  • بازدید کلی : 11,767