loading...

سنگ وزین

معرفی مصنوعات سنگی امروزه مصنوعات سنگی یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان ها و اجزای دکوراسیون ها را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه همواره در معماری ایرانیان، استفاده از سنگ ها رایج بوده است، می توان

ندا روان بازدید : 44 سه شنبه 13 اسفند 1398 نظرات (0)

معرفی مصنوعات سنگی

امروزه مصنوعات سنگی یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان ها و اجزای دکوراسیون ها را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه همواره در معماری ایرانیان، استفاده از سنگ ها رایج بوده است، می توان قدمت مصنوعات سنگی را به سالیان دراز مرتبط دانست. تا انتها این مقاله همراه ما باشید تا با مصنوعات سنگی و انواع آن بیشتر آشنا شوید.

مصنوعات سنگی

سنگ، یکی از متداول ترین ابزارهایی بوده است که انسان ها از آغاز خلقت تاکنون در پی استفاده از آن بوده اند. این قطعه مهم از طبیعت، همواره دستخوش استفاده بشر بوده است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاربرد فراوانی در عرصه های مختلف به خصوص در زمینه عمران و ساختمان سازی پیدا کرده است. مصنوعات سنگی در واقع محصولاتی از جنس سنگ هستند که با روش های متداول، برش و سباب زده نمی شوند. بلکه این محصولات به کمک ابزارهای مختلف شکسته و حجاری می شوند و به نوعی از یک سنگ، یک حالت فرآوری شده آن بدست می آید. از کاربردهای مصنوعات سنگی می توان به کاربرد اولیه آن در ساخت وسایل نظامی مانند نیزه، تیر، خانه های سنگی در زمان های گذشته و به کاربردهای پیشرفته تر آن در ساخت مصنوعات سنگی و استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی، محوطه سازی، ساختمان سازی، تزئینات و کارهای هنری اشاره نمود.

مصنوعات سنگی

آبنمای سنگی

بسیاری افراد علاقه مند هستند تا طبیعت را به محیط زندگی خود بیاورند و از این رو به طراحی محوطه منزل و ویلا خود اهمیت می دهند. یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده در دکوراسیون فضاهای سیز منزل، ویلا، پارک و باغ را می توان آبنمای سنگی نام برد. استفاده از آبنما در فضای سبز محوطه ویلا، منزل و پارک علاوه بر افزایش زیبایی محیط سبب پاکسازی هوای محیط نیز می شود و با ایجاد رطوبت نسبی به طراوت گیاهان کمک شایانی می کند. به طور کلی آبنما به سازه ای اطلاق می شود که با استفاده از متریال مختلف ساخته و در سیستم خود پمپی برای به جریان درآوردن آب به صورت پیوسته دارند. آبنمای سنگی یکی از پرکاربردترین آبنماها در میان انواع آن از جمله آبنما شیشه ای، آبنما موزیکال، آبنما پرده ای، آبنما میدانی، آبنما دیواری و آبنما صخره ای به شمار می آید

روشویی سنگی

روشویی سنگی را می توان یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع روشویی ها دانست چرا که این نوع روشویی ها زیبایی های منحصر به فردی داشته و به همین دلیل در مراکز لوکس و متعددی امکان استفاده خواهند داشت. لازم به ذکر است که روشویی سنگی به دلیل زیبایی که دارد امکان استفاده در انواع مراکز را خواهد داشت و می توانید از آن به عنوان روشویی در دستشویی ها استفاده نمایید. توجه داشته باشید که روشویی های سنگی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و تمامی این بخش ها به صورت دقیق به یکدیگر متصل شده و یک روشویی کامل را به وجود آورده اند. لازم به ذکر است که روشویی سنگی به دلیل سبک ویژه ای که دارند برای خانه هایی مناسب خواهند بود که دارای دکوراسیون سنتی می باشد چرا که در این صورت تمامی بخش های منزل با یکدیگر همخوانی داشته و به همین دلیل زیبایی بیشتری نیز خواهد داشت. روشویی های سنگی به گونه ای طراحی شده اند که از هر طرف یه یک شکل مشاهده می شوند و به همین دلیل در انواع دستشویی های بزرگ و کوچک از آن استفاده می شود.

روشویی سنگی

انواع روشویی سنگی

روشویی های سنگی را می توان از جنبه های مختلفی از یکدیگر تفکیک نمود و یکی از مهمترین جنبه های تفکیک روشویی های سنگی را می توان مدل متفاوت روشویی دانست. طرح های مختلف روشویی سبب شده است که بتوانید آن را با تمامی بخش های دستشویی ست نمایید و متناسب با اندازه دستشویی می توانید نسبت به انتخاب روشویی اقدام نمایید چرا که بی شک باید در انتخاب روشویی به اندازه دستشویی دقت داشته باشید. لازم به ذکر است که روشویی های سنگی را می توان از نظر رنگ نیز به انواع مختلف دسته بندی نمود و به همین دلیل می توانید رنگ مورد نظر را برای روشویی انتخاب نمایید. از جمله انواع روشویی های سنگی می توان به: طرح آرمیتا، السان، آینه آناهیتا، آینه اشکان، پارسا، جیسان، پویا، دانا، سروش، سوشا، سیمین، کتیبه و کتایون اشاره کرد. مدل های این روشویی ها تفاوت های بسیاری با یکدیگر خواهد داشت و می توانید بستگی به نوع خواسته خود اقدام به انتخاب مدل مورد نظر نمایید. این روشویی ها از نظر ارتفاع نیز با یکدیگر تفاوت هایی خواهند داشت و به همین دلیل می توانید ارتفاع آن را نیز خودتان تعیین کنید.

مصنوعات سنگی

پایه آیفون

در بررسی سومین محصول سنگی شرکت وزین، باید به پایه های آیفون سنگی آن اشاره نمود. اگر گذری به ساختمان های لوکس و مدرن داشته باشید و یا در اماکن عمومی مانند بیمارستان ها و ادارات، غالبا ستون های سنگی و فلزی را مشاهده می کنید که تا حدود یک متر ارتفاع دارند و بر روی آنها، یک آیفون نصب شده است. در واقع این پایه ها، همان پایه های آیفون ها هستند که کاربرد آنها برای زیبایی و تسهیل در ورود و خروج به خانه های چند طبقه می باشد. پایه های آیفون سنگی یکی از محصولات شرکت وزین است که در 10 طرح ارائه شده است. این پایه ها از سنگ هایی با جنس های مختلف ساخته و طراحی شده است. از جمله سنگ های به کار رفته در این پایه ها می توان به تراورتن حاجی آباد، تراورتن عباس آباد و مرمریت مشکی دهبید اشاره نمود. این پایه های آیفون ها در رنگ های مختلفی ارائه شده اند که از رنگ بندی های آنها می توان به مشکی، خاکستری، کرمی، استخوانی، سفید، شکلاتی، مسی، کرم صورتی و نارنجی اشاره نمود. از جمله برخی مدل های زیبای این پایه ها می توان به پایه آیفون راتین، پایه آیفون آرمان، پایه آیفون رهام، پایه آیفون سامان و پایه آیفون شایان اشاره نمود. طبق توضیحات محصول، می توان این پایه ها را برای زیباسازی قسمت ورودی ساختمان ها با سبک های مختلف استفاده نمود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 1,071
  • بازدید سال : 2,617
  • بازدید کلی : 11,538