loading...

سنگ وزین

ندا روان بازدید : 49 جمعه 05 آبان 1402 نظرات (0)

میز عسلی یا میز جلو مبلی یکی از پرکاربرد ترین وسایل خانه است که علاوه بر کاربردی که دارد، به اتاق نشمین و پذیرایی زیبایی می بخشد. میز های جلوی مبلمان و عسلی در انواع مختلف چوبی، شیشه ای، سنگی و فلزی با جنس های مختلف پایه ( سنگ – آهن – استیل – آبکاری) ساخته و عرضه می شوند اما یکی از مدل های پر طرفدار و مدرن امروزه به کار گیری سنگ طبیعی در رویه یا پایه میز است . سنگ های مختلف در انواع رنگ ها و طرح های چشم نواز و طبیعی و فراوری های متنوع سطح می تواند ترکیبی بسیار شیک و خاصی را برای خانه و محل کار شما به ارمغان بیاورد.

میز عسلی و میز جلو مبلی

به طور کلی میز سنگی شامل دو طیف میزهای پایه سنگی و میزهای با رویه سنگی طبقه بندی میشوند.

1/ میز با پایه سنگی و رویه شیشه ای

میز های شیشه ای با پایه سنگی در طرح های متنوع، شامل رویه شیشه ای در اشکال مختلف (مستطیل، بیضی، دایره و… ) و پایه ساخته شده از سنگ طبیعی در انواع سنگ تراورتن، مرمریت و … می باشند. کاربرد میز سنگ و شیشه بر اساس ارتفاع، در سه نوع استند – جلو مبلی و میز ناهار خوری سنگی دسته بندی می شود. این میز ها با رویه شیشه ای و پایه سنگی، در کنار طرح های متنوع و خلاقانه با استفاده از ترکیب سبک های کلاسیک و مدرن، می توانند جلوه ای شیک ایجاد کرده و تکمیل کننده دکوراسیون شما قرار بگیرند.

میز پایه سنگی ناهار خوری ایوامیز جلو مبلی پایه سنگی اینفینیتی

مزایا و معایب پایه های سنگی میز با رویه شیشه ای

  1. قرار گرفتن شیشه بر روی پایه های سنگی سبب ایجاد جلوه ای زیبا میشود. چرا که طرح پایه زیبای سنگ طبیعی نمایان گشته و ترکیب هارمونیک زیبایی شکل میدهند. بدین جهت است که این دسته از محصولات محبوبیت بالایی در سراسر جهان پیدا کرده است.
  2. طرح های پایه این میز ها بسیار متنوع است که در محصولات ما قابل مشاهده است. به طور کلی پایه میتواند شامل یک تا چهار قسمت باشد.
  3. با انواع سنگ های طبیعی میتوان مدل های گوناگونی از میز های سنگی تراورتن، میز سنگی مرمریت و میز سنگی مرمر را تولید و عرضه کرد
  4. فراوری های متنوع سطحی سنگ طبیعی از براق تا سطوح ناهموار طبیعی سبب ایجاد طیف وسیعی از جلوه و نمای بیرونی پایه سنگی میز خواهد شد.
  5. از دیگر مزایای این محصولات، قابلیت پیاده سازی در انواع سبک های مدرن، کلاسیک، فانتزی و تلفیقی هست که بسته به شکل پایه میز سنگی میتواند در هر سبکی ارائه شود.
  6. رویه شیشه ای میز با پایه سنگی علاوه بر زیبایی، نسبت به رویه های چوبی و سنگی و دیگر انواع غیر شیشه ای، سبب بزرگ تر جلوه داده شدن فضا می‌گردد.
  7. رویه شیشه ای سهولت بیشتری نسبت به سایر رویه های چوبی، رزین، سنگی و … از نظر تمیز کاری دارند.

رویه های شیشه ای میز با پایه سنگی

رویه های شیشه با ضخامت حداقلی یک سانتیمتر تا 16 میلیمتر بسته به ابعاد میز ارائه میگردد. طرح رویه میز پایه سنگی میتواند در اشکال رایج مستطیل، مربع، دایره و بیضی باشد. علاوه بر این میتواند در انواع اشکال هندسی ارائه شود. همچنین لبه های میز میتواند دارای ابزار ساده و یا ابزار های چند وجهی بسته به انتخاب شما باشد. در شکل زیر انواع ابزار های لبه ها را میتوانید مشاهده نمایید.

میز پایه سنگی صدفمیز پایه سنگی ناهار خوری توسکا

2/ میز با رویه سنگی و پایه فلزی

رویه سنگی میز جلو مبلی – عسلی سنگی

رویه میز های جلو مبلی، در انواع سنگ طبیعی مانند سنگ مرمر، مرمریت و چینی ارائه می گردند. برای مثال سنگ های مرمریت گلدن بلک، سنگ چینی ازنا، مرمریت مشکی نجف آباد، مرمریت پرشین سیلک میتوانند انتخاب مناسبی برای رویه میز باشند. شکل رویه ها می تواند بسته به سفارش شما و طرح پایه به صورت میز سنگی گرد، میز سنگی مستطیل شکل یا مربعی باشد.

طراحی و ساخت میزهای عسلی سنگی توسط تیم حرفه ای سنگ وزین از تولید به مصرف و بدون واسطه انجام می گردد که در هر یک از مراحل کار کنترل کیفی صورت می گیرد. همچنین پس از تحویل در صورت عدم رضایت به هر دلیل میتوانید میز را مرجوع و یا تعویض نمایید.

میز سنگی ایستاده آلیشمیز جلو مبلی سنگی حلیامیز جلو مبلی سنگی آرمیتا

پایه فلزی میز با رویه سنگی

پایه میز عسلی سنگی به صورت تمام فلزی بوده و از پروفیل آهن با ابعاد مختلف ساخته می شود و در رنگ های نقره ای یا کروم ، طلایی، مشکی و سفید به صورت پودری – الکترواستاتیک و کوره ای با فریم های بسیار زیبا رنگ و ارائه می گردد. همچنین در صورت تمایل میتوانید جنس استیل و یا پایه با آبکاری را سفارش دهید.

میز جلو مبلی سنگی مرمریت گلدن بلکمیز جلو مبلی سنگیمیز جلو مبلی سنگی سفید

قیمت میز در انواع شیشه ای و سنگی

قیمت میز سنگی بر اساس دو بخش اصلی تشکیل دهنده میز (پایه و رویه) تبیین میگردد.

1/ قیمت میز رویه شیشه با پایه سنگی

  1. اول: ابعاد و ضخامت شیشه رویه میز و همچنین نوع ابزار دور تا دور
  2. دوم: شکل، طرح و نوع جنس پایه سنگی

2/ قیمت میز رویه سنگی با پایه فلزی

  1. اول: نوع سنگ – ابعاد -قطر – ضخامت و نوع ابزار دور تا دور
  2. دوم: جنس پایه که میتواند از آهن با رنگ استاتیک و کوره ای یا آبکاری کروم و طلایی باشد.
  3. سوم: طرح پایه که میتواند در طرح های ساده و یا مدرن باشد.

سنگ وزین با در پیش گرفتن روش ” از ایده – تولید – بازاریابی به مصرف “، این دسته محصولات را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره ی میز سنگی به سایت سنگ وزین مراجعه کنید.

ندا روان بازدید : 23 چهارشنبه 19 بهمن 1401 نظرات (0)

سنگ بازالت، از گروه سنگ‌های آذرین (آذرین بیرونی) است که بازمانده فعالیت‌های آتش‌فشانی است و در ایران به وفور وجود دارد. بازالت سنگی متراکم و سخت است که به رنگ‌های گوناگون در طبیعت یافت می‌شود. این سنگ بعد از گرانیت فراوانترین سنگ آذرین است که در اواخر سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفت. این سنگ مقاوم و متخلخل با رنگ خاکستری و خلل و فرج فراوان را میتوان در دیوار و کف فضای داخلی و خارجی استفاده کرد. ترکیب این سنگ با سنگ های چینی به واسطه هارمونی رنگی و تضاد در نوع ساب، در راه پله و بکار بردن نور پردازی بروز و مخفی، میتواند جلوه شیک و مدرن به ساختمان شما بدهد.

 

چگونگی تشکیل سنگ بازالت

برای تشکیل سنگ بازالت، مواد مذاب ماگما سرد و متبلور شده و سنگ‌های آذرین بیرونی را به وجود می‌آورد. بعضی مواقع رنگ‌های قرمز و نارنجی بر روی این سنگ‌ها ظاهر می‌شود که نشان از زنگ زدگی آهن بر روی این سنگ هاست. گاهی بر اثر جابه جایی سنگ‌ها در مرز‌های اقیانوسی، مواد مذاب مسیری پیدا کرده و از داخل زمین بر روی سطح اقیانوس‌ها فوران می‌کنند. این مواد مذاب در نهایت گدازه‌های بالشتی را ایجاد می‌کنند. به دلیل اینکه تمامی این اتفاقات در عمق اقیانوس اتفاق می‌افتد، هر گونه خاکستر و گازهای تولید شده در آب حل می‌شود. در مناطق گرم اقیانوسی نیز مواد مذاب از کف اقیانوس‌ها خارج شده و با فوران‌های پی در پی، مقدار این مواد مذاب افزایش یافته و تبدیل به جزایر می‌شوندسنگ بازالت همچنین در کره ماه به فراوانی یافت می‌شود. درلایه های زیرین سطح ماه، گدازه‌های بازالتی در جریان‌اند. پس از برخورد شهاب‌ سنگ های کهن به سطح ماه، به خاطر نازک شدن سطح، گدازه‌های بازالت به سطح راه یافته و بخش‌های عظیمی از رویه کره را می پوشانند.

 ویژگی های سنگ بازالت

  • خلل و فرج سطح این سنگ میتواند جلوه یک سطح سیمانی یا بتن اکسپوز را جلوه گر کند.
  • معادن این سنگ  در همدان و ماکو آذربایجان است.
  • از الیاف سنگ بازالت جهت تولید پشم سنگ استفاده میشود به این صورت که سنگ را اول در کوره ذوب میکنند و بعد تبدیل به الیاف میشود.
  • این سنگ در انواع ساب خورده - پیش ساب یا هوند - شیار دار - اپوکسی شده و شیار دار اپوکسی شده فراوری میشود.
  • این سنگ را میتوان به عنوان سنگی مقاوم در کاربری های کف - دیوار و نما داخلی و خارجی به کار برد.
  • به واسطه آذرین بودن مواد تشکیل دهنده، این سنگ را گاها در دسته گرانیت ها قرار میدهند. که گاها به آن گرانیت پفکی یا متخلخل نیز میگویند.
  • اصطکاک و مقاومت بالای این سنگ میتواند گزینه بسیار مناسبی برای رمپ پارکینگ باشد.

مزایای سنگ بازالتی

سنگ‌ بازالتی به دلیل فراوان بودن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت‌های مختلف سنگ بازالت بسیار ارزشمند بوده و به فراوانی در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای سنگ بازالت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی دارد.
  • به دلیل غیر سمی بودن با محیط زیست سازگاری دارد.
  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارد.
  • دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب می‌کند.
  • چسبندگی بالایی با انواع مصالح ساختمانی دارد.

کاربرد سنگ بازالتی

  •   سنگ بازالت کف
  •    سنگ بازالت نما:

  •      روشویی

 

 

  • سنگ پله و صراحی بازالت

 

 

سنگ وزین کلیه مراحل از تولید به مصرف به صورت مستقل انجام داده و قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما میتوانید برای مشاهده و  اطلاع از قیمت انواع سنگ و محصولات سنگی به سایت سنگ وزین(Vazin Stone) مراجعه فرمایید.

 

ندا روان بازدید : 26 سه شنبه 07 تیر 1401 نظرات (0)

نمای رومی یا کلاسیک ساختمان یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین و از زیبا ترین انواع سبک ها نماهای ساختمان در سال های اخیر بوده است که توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در این مقاله، نمای رومی یا کلاسیک ساختمان به طور همه جانبه و مختصر و مفید و بدون توضیحات اضافی بررسی شده است.

استفاده از نما رومی در شهرهای بزرگ من جمله تهران توسط کمیته نما شهرداری منع شده است و درصورت تخلف پایان کار ساختمان با مشکل مواجه خواهد شد. با این حال میتوان نمای تلفیقی باستانی کلاسیک سنگ و آجر با بهره گیری از نمادهای اصیل ایرانی را به عنوان سبک جایگزین در نظر گرفت. شایان ذکر است این نما همچنان جزو پرطرفدار ترین نما ها هستند که هم اکنون به طور گسترده در ویلاها و بناهای خارج از بافت شهری یافت میشود.

چرا نما رومی؟

نما رومی یک سبک خاص و پرطرفدار از نمای ساختمان با اجزای فراوان و پیچیده، با به کارگیری و ترکیب سنگ‌های خاص است. دلیل محبوبیت این سبک را میتوان در ظاهر باشکوه و پرابهت آن دانست. در واقع، مسئله حائز اهمیت در ساخت نمای سنگی رومی ساختمان‌ها و سازه‌های شهری، شیوه طراحی، آماده‌سازی و اجرای پیچیده آن است که سبب شده است این نما از سایر نماهای سنگی متمایز شده و جدیدترین نماهای سنگی خلق شوند.

گالری نماهای رومی خارجی

نما رومی حرفه اینما کلاسیک با حیاط و محوطه سازی با سنگ
گالری نمای رومی در ایران
نماهای زیر که در تهران – ایران عکاسی شده است به نوعی الهام گرفته از سبک نمای رومی شناخته میشوند.
   
ویژگی های طراحی نمای رومی
درطراحی نمای رومی ساختمان یا کلاسیک، ابزار نما رومی و متریال هایی به کار می روند که باعث منحصر به فرد شدن سبک و همچنین نمای ساختمان می شوند. معمولا در سبک رومی نمای ساختمان ها از متریال سنگ بیشتر از سایر متریال ها استفاده می کنند تا ساختمان با شکوه تر به نظر برسد. استفاده از سنگ هایی که رنگ روشن دارند در نمای رومی ساختمان باعث ایجاد جلوه ای شاهانه و اصیل می شود به همین دلیل اغلب در نمای رومی ساختمان ها از سنگ های تراورتن با رنگ های روشن به خصوص رنگ کرم استفاده می شود.
اما آن قسمت از نما که باعث رومی شدن و کلاسیک بودن آن می شود استفاده از قوس ها، ستون ها و سایر جزئیات طراحی نمای رومی ساختمان آنهاست که باعث پرعظمت شدن و اصیل بودن نما می شوند. علاوه بر آن، در این سبک از نماهای ساختمانی استفاده از نورپردازی به تعدد و غالبا دیده می شود. زیرا عظمت و شکوه نما را در شب و نور کم را بیشتر نمایان می کند.
اجزای تشکیل دهنده نما رومی ساختمان
  • استفاده از ستون یک تکه سنگی (شمش) بزرگ با ارتفاع بلند به همراه سر ستون و پاستون با ابزار حجمی نما مختص به خود.
  • استفاده فراوان از باند های ابزاری طولی در امتداد طبقات و مرز بندی ها به صورت ساده و طرح دار
  • استفاده از کتیبه ها، تابلو سنگ ها، گل و طرح های سنگی، تاج و سردر
  • استفاه از مجسمه در ورودی ها، روی ستون ها در نمای داخلی و بیرونی
  • استفاده از شمش های ابزاری برای دور پنچره ها و درب ها (قاب پنجره و درب) به صورت منحنی و صاف
  • استفاده از قطعات پپش ساخته مانند کله گاوی، کله قوچی، براکت ها، دندان موشی و …

ابزار مصنوعی نما رومی

ابزار مصنوعی نما رومی شامل همان سرستون – پا ستون – قرنیز و دیگر ابزار های نما رومی می باشد؛ تنها با این تفاوت که موادی مانند سیمان و پلیمر – شبه کورین – پی وی سی – رزین، جایگزین سنگ های طبیعی در ساخت و تولید این ابزار ها شده اند. هرچند که این ابزار های مصنوعی نما شامل ویژگی ها و طرح های زیبای سنگ طبیعی نیستند اما با این حال دارای ویژگی های مثبت و مزایای فراوانی می باشند. از جمله مزایای این ابزار ها می توان به قابلیت برش، سوراخ کاری و ابزار زنی فوق العاده – وزن سبک تر و تا 50% اقتصادی تر بودن نسبت به سنگ های طبیعی اشاره کرد.

مزایای سبک رومی در نما
القای حسی از ابهت، تجمل و مرفه بودن به کاربران و ناظران خارجی است.
با نورپردازی های وسیع به کار رفته در این نوع نما، ساختمان همانند یک جواهر درخشان و نورانی جلوه‌گر می‌شود.
با توجه به قدمت این سبک، نگرانی بابت از مد افتادن در آینده وجود نخواهد داشت.
معایب سبک رومی نما
این سبک یک سبک غیر ایرانی و غربی است. با توج به بیشینه بسیار قدرتمند و غنی فرهنگ و معماری ایرانی، رواج این سبک و جایگزین شدن المان های غربی با ایرانی، خطر بزرگی برای نمای کلی شهر و حفظ اصالت معماری ایرانی خواهد بود. استفاده بیش از اندازه و غیر منطقی از سطوح و احجام پیش‌ساخته سنگی در ساخت نمای سنگی رومی اگرچه به ساخت جدیدترین نماهای سنگی می‌انجامد، اما سبب بروز تعارضات جدی فرهنگی و اجتماعی نیز می‌شود. تقلید از معماری و نمای کلیساها و کاخ‌های اروپایی نمایان‌گر تغییر ذائقه معماری مردم و ایجاد انتظارات جدید در طراحی سازه‌های شهری است.
اجرای آن جزو سخت ترین و پرهزینه ترین نوع نماهای ساختمان است. این سختی و هزینه در نماهای سنگی بیشتر خواهد بود.
استفاده از این سبک به دلیل جزئیات فراوان با ضخامت های بالا و نیاز به زیر سازی های فلزی باعث افزایش وزن بنا خواهد شد.
تاریخچه و معرفی نمای رومی یا کلاسیک ساختمان
طراحی نمای رومی ساختمان از معماری کلاسیک و سبک ساختمان های روم و یونان باستان الهام گرفته است. تاریخچه نمای کلاسیک به قرن پنجم میلادی و زمان ثبات تمدن و هنر یونان باز می گردد. در قرن پنجم میلادی تمدن و فرهنگ یونان شکوفا شد و تاثیر عمیقی روی تمدن روم گذاشت. به طوری که معماری کلاسیک یونان در قرن های چهارم و پنجم میلادی تکامل پیدا کرد. همچنین با توجه به کشورگشایی هایی که در آن زمان انجام شد و دو تمدن روم و یونان بر روی بیشتر نقاط دنیا تسلط پیدا کردند، کشورهای بسیاری در نقاط مختلف دنیا از فرهنگ و معماری کشورهای یونان و روم تاثیر گرفتند.
نحوه استعلام و برآورد قیمت نما رومی
با توجه به این که نما رومی متشکل از اجزای بسیار متنوع با فاکتور های متنوع است، نحوه استعلام و برآورد قیمت نما رومی کمی پیچیده تر خواهد بود. برای پیشبرد اصولی این امر، معمار پروژه بایستی یک سند متشکل از تمامی اجزای مورد نیاز با ذکر جزئیات را آماده و ارائه نماید. برای راهنمایی بهتر و دیدن نمونه اجرا شده این سند میتوانید بخش هایی از یک سند آماده شده را در گالری زیر مشاهده نمایید.
نقشه کشی اتوکد ابزار سنگی نما - شمش و قوس های بالا پنجرهنقشه اتوکد ابزار سنگی نمای ساختمان
نقشه کشی اتوکد ابزار سنگی نما - قاب ها - باند ها از زاویه دیگر
نقشه کشی اتوکد ابزار سنگی نما - قاب ها - باند هانقشه اتوکد ابزار سنگی
ندا روان بازدید : 33 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)
وقتی که آب با عرض بالا و قطر بسیار کم با فشاری متناسب و سطح مقطعی صیقل و صاف به پایین این آبنما(Fountain) سرازیر شود، جلوه بسیار زیبایی از تلالو – شفافیت – شکل ظاهری خلق میکند. همین امر باعث بوجود آمدن پرده آب آبنما شد که در پس آن آبنماهای بسیار زیبا نیز خلق شد. این نازل های پرده ای آب میتواند در عرض های متفاوت بسته به فضا و همچنین تعداد مورد نظر بر روی دیوار و سطح مقطع عمودی به عنوان آبنما – آبشار استخری قرار بگیرد.
 
حال ترکیب این نازل های زیبا با انواع سنگ های طبیعی در شکل ها رنگ های متنوع طبیعی، میتواند دنیایی از طرح و ایده را برای پیاده سازی آبنما اختصاصی برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین آبنمای دیواری پرهام نیز از همین دسته آبنماهای پرده ای هستند.
کاربرد آبنما پرده ای
آبنما پرده ای  قابل اجرا به صورت اختصاصی با سنگ طبیعی در ابعاد و اشکال مختلف در ساختمان های مسکونی به عنوان آبنما خانگی، باغ – لابی – استخر – حیاط مجتمع – تالار ها و رستوران ها و … میباشد.
 
مزایای پرده آب و آبنمای به شکل پرده ای
  • زیبایی دوچندان جریان آب
  • خلق صدای بیشتر و تلطیف فضا
  • آبنما مدرن
  • دوام بالا در شرایط بیرونی
  • در اندازه های مختلف

قیمت آبنما پرده ای
این آبنما به صورت سفارشی و بر اساس درخواست شما ساخته میشود. قیمت آبنما پرده ای  بسته به موارد زیر متغیر میباشد. قیمت ذکر شده در این محصول بر اساس میزان متوسط قیمت درخواست های مشتریان عزیز ملاک قرار داده شده است.
 
  • عرض و ارتفاع کلی آبنما
  • نوع سنگ به کار رفته
  • تعداد نازل های پرده ای
  • شکل و ساختار کلی آبنما
  • حوض و ابعاد حوض
  • قابلیت های نور و ریموت کنترل

سنگ وزین کلیه مراحل از تولید به مصرف به صورت مستقل انجام داده و قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما میتوانید برای مشاهده و  اطلاع از قیمت انواع آبنما به سایت سنگ وزین(Vazin Stone)مراجعه فرمایید.

ندا روان بازدید : 22 دوشنبه 22 فروردین 1401 نظرات (0)

سنگ آنتیک یا گیوتین و یا سنگ دکوراتیو سنگی است که در ابعاد کوچک (عرض غالبا ۵ سانت و طول بیشتر بسته به نوع سنگ آنتیک) تولید یا فراوری میشود. سنگ گیوتین یا آنتیک و یا دکوراتیو هم میتواند کاملا یک برش از سنگ طبیعی باشد و یا یک محصول فراوری شده از قطعات شکسته و خرده سنگ ها و یا حتی سیمان و پلیمر باشد. سنگ های آنتیک معمولا از سنگ های طبیعی درست میشوند که بدون عوض کردن رنگ و با هنر دست، به صورت کاملا طبیعی مورد استفاده شما قرار میگیرند. در سایت فروشگاهی سنگ وزین، آنتیک های طبیعی و مصنوعی برای سفارش و همچنین تامین در حوزه صادرات سنگ، در دسترس میباشد.

سنگ انتیک در دیوار نمای خارجی


انواع سنگ آنتیک

سنگ آنتیک به دو صورت طبیعی و مصنوعی ساخته می شود. جهت ساخت سنگ آنتیک طبیعی عمدتا از سنگ تراورتن، مرمریت و مالون استفاده می کنند چرا که فرایند برش و ساب این سنگ در مقایسه با دیگر سنگ ها راحت تر صورت می گیرد.

سنگ‌ آنتیک مصنوعی طی یک فرآیند کاملاً مهندسی شده ساخته و تولید می‌شود. این نوع سنگ آنتیک از ترکیب سنگ‌دانه طبیعی با جرم حجمی متفاوت، مواد افزودنی پلیمری، گاها سیمان، ترکیبات نانو، سنگ‌دانه سبک معدنی-صنعتی ابعاد مختلف مورد نیاز و مواد معدنی به دست خواهد آمد.

جنس های سنگ آنتیک یا دکوراتیو

سنگ های آنتیک معمولی از تمامی جنس سنگ های موجود تولید می شوند ولی بیشترین جنس تولیدی سنگ آنتیک به ترتیب تراورتن، مرمریت و مرمر هستند.

۱/ سنگ های آنتیک تراورتن

مقاومت بالا، برش و ساب پذیری آسان و همچنین قیمت ارزان تر نسب به سایر سنگ ها سبب شده است تا از این سنگ در ساخت سنگ های آنتیک بیشترین استفاده را داشته باشند. علاوه بر این سنگ تراورتن تمام ویژگی های خوب یک سنگ برای نمای بیرونی و داخلی را دارد.

۲/ سنگ های آنتیک مرمریت

بعد از تراورتن ها سنگ های مرمریت بیشتر کاربرد را در تولید سنگ های دکوراتیو دارند. سنگ های مرمریت با قبلیت ساب پذیری و مقاومت خوبی که دارند در ایجاد سنگ های آنتیک زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آن در کنار سنگ های تراورتن و مرمر ترکیب های جذابی را پدید می آورند.

۳/ سنگ های آنتیک مرمر

سنگ های مرمر جز لوکس ترین و گران قیمت ترین سنگ های آنتیک یا به نوعی دکوراتیو هستند. این سنگ ها به خاطر قابلیت عبور نور و سطح صیقلی خود در ایجاد تابلو های سنگی بسیار پر کاربرد هستند. اجرای سنگ و استفاده از لامپ های مخصوص در پشت ان تصویر و نمای فوق العاده ایجاد میکند.

سنگ آنتیک ستونسنگ آنتیک کرم بر روی ستونسنگ آنتیک نصب شده بر روی ستون

مزایای سنگ آنتیک

از مزایای سنگ آنتیک – دکوراتیو چه از نوع طبیعی و چه نوع مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و اجرای آسان بر روی هر نوع دیوار ( گچی، دیواری، سرامیکی و …)
  • قیمت مقرون به صرفه
  • تنوع طرح، رنگ و کیفیت بالا
  • مقاومت بالا در برابر سرما و گرمای بسیار زیاد
  • عایق پذیری سطوح خصوصا دیوارهای نم گرفته و مرطوب
  • مقاوم در برابر یخ زدگی، آتش سوزی و سایش
  • کاربرد در بخش های مختلف ساختمان
  • قابلیت استفاده در فضاهای دارای قوس و انحنا

سنگ آنتیک دیوار سنگ آنتیک پازلی در طراحی دیوار سنگ آنتیک الوان در طراحی دیوار


معایب سنگ آنتیک

  • جذب گرد و غبار در صورت متخلخل بودن.
  • جذب کثیفی و چربی و در نتیجه نظافت سخت، در کاربری سنگ گیوتین یا آنتیک در آشپزخانه در صورت عدم استفاده از رزین برای سطح.
  • امکان تجمع حشرات در بین درزهای سنگ های متخلخل.

قیمت سنگ آنتیک – دکوراتیو

قیمت سنگ آنتیک همچون سنگ ها ومحصولات دیگر به عوامل مختلفی همچون نوع و جنس سنگ، متراژ و کیفیت در چسب و تور به کار رفته در سنگ بستگی دارد. در آبان ماه ۱۴۰۰ این قیمت بین ۱۳۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغییر است.

سنگ آنتیک در طراحی دیوار شومینهسنگ آنتیک در نمای خارجی ساختمانسنگ تزیینی و دکوراتیو آنتیک

سنگ وزین کلیه مراحل از تولید به مصرف به صورت مستقل انجام داده و قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت سنگ دکوراتیو( آنتیک) و خرید انواع سنگ دکوراتیو به سایت سنگ وزین (Vazin stone)مراجعه فرمایید.

ندا روان بازدید : 48 چهارشنبه 25 اسفند 1400 نظرات (0)

 کاسه حمام ترکی یک نوع روشویی سنگی به حساب می آید که غالبا عمقی زیاد و طرحی خاص دارد. همانطور که از نامش بر می آید، از این کاسه روشویی در حمام ها یا گرمابه های سنتی ترکیه بیشتر استفاده می شود. درون این روشویی سنگی آب داغ پر می شود و توسط کاسه های کوچک فلزی که اصطلاحا به آن تاس حمام می گویند، مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از مدل های کاسه حمام دارای قسمتی است به نام گوشواره ای، که برای قرار دادن تاس حمام (Hamam Tasi)  و یا قرار دادن صابون طراحی شده است.

ویژگی های کاسه حمام ترکی

  • روشویی های سنگی ترکی در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند که در گالری محصول قابل مشاهده است.
  • جنس کاسه حمام ترکی معمولا  با سنگ های چینی  و سنگ سفید ساخته می باشد.
  • رنگ سنگ کاسه ترکی میتواند سفید با کم ترین رگه و یا سفید با رگه های متمایز و طوسی باشد.
  • همچنین این محصول میتواند با انواع دیگر سنگ ها، ازجمله مرمریت در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته شود.
  • کاسه حمام ترکی میتواند دارای قسمت تاج یا بالاسری از جنس همان سنگ باشد که در یکی از تصاویر زیر میتوانید مشاهده کنید. در این تصویر، بالاسری یا تاج با طرح صدف اجرا شده است.
  • این محصولات به صورت سنگ یک تکه (شمش) تولید میشود.
ندا روان بازدید : 30 شنبه 21 اسفند 1400 نظرات (0)

صادرات سنگ


صادرات سنگ -کفي يا تريلي حامل پالت هاي سنگ


فرصت هاي صادرات سنگ


در نگاه کلي فرصت صادرات سنگي را ميتوان در سه دسته طبقه بندي کرد:

  1. کوپ سنگهاي خام استخراج شده از معادن
  2. سنگ هاي فرآوري شده پوششي ساختماني
  3. مصنوعات و محصولات سنگي

صادرات کوپ سنگ

بخشي قابل توجهي از صادرات سنگ ايران معطوف به همين عنوان است. صادرات کوپ به طور خلاصه يعني خام فروشي. يعني سنگ را استخراج کنيم و بدون هيچ عملياتي و فراوري دو دستي تقديم کشورهاي ديگر مانند چين – ترکيه و ايتاليا کنيم تا از ارزش افزوده آن بهره مند شوند و گاها به خود ما نيز صادر کنند. متاسفانه:

  • هزينه بالاي توليد
  • عدم حمايت از توليد کننده
  • تبليغات و بازاريابي ضعيف

بزرگترين دلايل شکل گيري اين معضل هستند. شايان ذکر است صادرات کوپ به دليل خام فروشي و فقدان ارزش افزوده مشمول عوارض ميباشد.

صادرات سنگ ساختماني فرآوري شده

 

در ميان سنگ هاي ساختماني بيشترين صادرات  سنگ ساختماني مربوط به موارد زير است:

  • سنگ کرم مارفيل يا دهبيد شايان
  • انواع سنگ هاي چيني از جمله اليگودرز و ازنا
  • انواع سنگ هاي مرمريت لاشتر (pietra grey) – پاتک – پرشين سيلور – پرشين سيلک و …

صادرات فرآورده ها و مصنوعات سنگي

در ميان فرآوري هاي مختلف از سنگ براي کاربري در بنا موارد زير سهم بسزايي دارند:

  • سنگ کف در قالب اسلب – تايل هاي بالاي 60 سانت
  • سنگ ديوار در قالب اسلب و بوک مچ و همچنين پلاک هاي عرض 60 سانت
  • سنگ نما در قالب پلاک هاي 40 تا 60 سانت
  • سنگ رويه کابينت
  • سنگ قبر

در ميان محصولات و مصنوعات سنگي بيشترين درخواست هاي براي صادرات شامل موارد زير است:

  • مجسمه – تنديس سنگي
  • ابزار نما و ديوار و ستون – قرنيز
  • ظروف سنگي

مقاصد صادراتي


مقاصد قابل توجه  صادرات سنگ ايران را با توجه به بازار کنوني ميتوان به برخي کشورهاي همسايه عرب، مانند قطر – عراق اشاره کرد. از جمله کشورهاي غربي و اروپايي مي‌توان به کشورهاي روسيه – آلمان – ايتاليا – انگليس و آمريکا اشاره کرد. در ميان کشورهاي آسيايي ميتوان به ازبکستان، آذربايجان، چين و ترکيه اشاره کرد.

 سنگ وزين کليه مراحل از توليد به مصرف به صورت مستقل انجام داده و قيمت مناسب در اختيار شما قرار خواهد داد.

ندا روان بازدید : 24 پنجشنبه 12 اسفند 1400 نظرات (1)

.موزاییک پلیمری.

موزاییک پلیمری یک نوع پوشش کف است که از ترکیب بتن و مواد پلیمری ساخته می شود. در واقع بتنی از آب، سیمان پرتلند و افزودنی‌های بتنی تهیه و از آن برای ساخت موزاییک پلیمری استفاده می کنند؛ به این صورت که طی فرایند پلیمریزاسیون، شبکه ای متراکم و مستحکمی از سیمان تشکیل شده که به دنبال این واکنش شیمایی تمامی ترکیبات و سنگدانه های سیمان به یکدیگر چسبیده و موزاییک پلیمری را ایجاد می کند. موزاییک به دست آمده از این روش استحکام و مقاومتی در حدود ۲ برابر بیشتر از بتن دارد.

موزاییک پلیمری یکی از گزینه های مناسب برای پوشش کف فضای خارجی در مناطق، با شرایط آب و هوایی مختلف به حساب می آید که میتواند در حیاط – پارک – پیاده رو  و … استفاده گردد.

موزاییک پلیمری کویر طرح آبرنگی کرمموزاییک پلیمری طرح الماسموزاییک پلیمری طرح مالون سفیدموزاییک پلیمری طرح نگینی قرمز

انچه در این صفحه خواهید خواند:

 


ویژگی های موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری  به دلیل نحوه تولید و ساخت آن یکی از مقاوم ترین محصولات بتنی است. و در شرایط آب و هوایی مختلف، خصوصا در شرایط یخبندان و سرما مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین کفپوش بتنی پلیمری حرارت های بسیار بالا تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد را هم بدون آسیب دیدگی تحمل می کند.

از دیگر ویژگی های موزاییک پلیمری می توان به رخنه نکردن آب در داخل این موزاییک ها اشاره کرد به طوری که درصد جذب آب آنها، چیزی در حدود کمتر از ۳٪ برآورد شده است. به طور کلی دلیل این ویژگی ها تراکم چشمگیر ساختار این نوع موزاییک است.

موزاپیک پلیمری دارای تنوع رنگ و نقش های بسیاری است. لازم به ذکر است که رنگ های استفاده شده در این موزاییک ها به صورت عمقی و از انواع معدنی بوده و در مقابل نور و اشعه ی خورشید و تغییرات دما مقاوم بوده و تا مدت ها براقیت و شفافیت خود را از دست نیم دهند.


کاربرد های موزاییک پلیمری

موزاییک پلمیری را می توان به عنوان کفپوش و سنگفرش فضای خارجی مانند حیاط، پیاده رو ها، معابر و باغ و …، کف سازی و جدا سازی بخش های حیاط، پیاده رو سازی و ساخت جدول دور درختی و دور باغچه ای استفاده کرد. این محصولات با توجه به امکان برخورداری از قالب ها و طرح ها و رنگ های متنوع، قابلیت داشتن ظاهری مانند انواع سنگ های طبیعی را دارند که به همین دلیل گاها به آن سنگ مصنوعی نیز گفته میشود.

موزاییک پلیمری زرد و طوسی طرح کالیفرنیا
چهار تایل موزاییک پلیمری طرح خورشید
موزاییک پلیمری قرمز و سفید طرح قلوه سنگ
موزاییک پلیمری طرح تفتان - چینش جدولی

مزایا موزاییک پلیمری

  • اجرا با سرعت  بالا و کاهش هزینه های اجرایی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت
  • وزن سبک و پایین
  •  شستشوی آسان
  • چند منظوره (استفاده از طرح و رنگ های مختلف در تمامی فضای ساختمان)
  • عدم نیاز به برشکاری حین اجرا

معایب موزاییک پلیمری

  • عدم استفاده در مناطق پر تردد وسایل نقلیه
  • دقت بالا در روند تولید
  • حساسیت محصول در استفاده از مواد اولیه تولید (فوق روان کننده و آب)

 

سنگ وزین کلیه مراحل از تولید به مصرف به صورت مستقل انجام داده و قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت مزاییک پلیمری و خرید انواع مزاییک پلیمری به سایت سنگ وزین مراجعه فرمایید.

ندا روان بازدید : 22 پنجشنبه 12 اسفند 1400 نظرات (0)

سنگ دکوراتیو 

سنگ دکوراتیو از قرار دادن قطعات شکسته و سنگ خرده سنگ کنار هم{ظایعات سنگ تراورتن} و چسباندنشان با ملات هایی که پایه رزینی دارندتولید میشوند.

سنگ دکوراتیو در واقع همان سنگ های مصنوعی هستند و  در داخل ساختمان و هم در خارج از ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.این سنگ ها بسیار راحت نصب میشوند. وزن این سنگ ها بسیار کم است قیمت مناسب و هم چنین تنوع طرح و اندازه باعث شده است مشتربان زیادی داشته باشد وزن این سنگ ها بسیار کم است.

انچه در این صفحه خواهید خواند:


 

|ویژگی های سنگ دکوراتیو

  • سرعت نصب و آسانی اجرا
  • وزن کم
  • در برابر حرارت و اشتعال مقاوم بوده و غیر قابل اشتعال می باشند
  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب
  • دوام و استحکام بالا
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • تنوع زیاد در رنگ

|از کاربرد های سنگ دکوراتیو :

  • دکور اطراف شومینه
  • دیوار راه پله
  • زمینه شلف دیواری
  • دیواره های آشپزخانه
  • فضای خواب

|مزایای سنگ دکوراتیو 

  • مقاومت بالا در برابر فشار، دمای بالا، سائیدگی، مواد اسیدی
  • ارزان‌تر از سنگ طبیعی
  • استحکام و پایداری بالا
  • قابل شستشو و تمیز کردن
  • تنوع در طرح و رنگ
  • نصب آسان
  • سبک‌تر از سنگ‌های طبیعی
 

|دکوراتیو سه بعدی

سنگ دکوراتیو  سه بعدی دیوار پوش ها غالبا به صورت تایل، ساخته شده از سیمان و پلیمر و برخی مواد افزودنی دیگر هستند که طرح بر روی آنها برجسته بوده و با قرار گرفتن در کنار هم اشکال هندسی و متقارن زیبایی شکل میگیرد.

دیوار پوش سه بعدی دکوراتیو صدفپنل دکوراتیو سه بعدی موج نما

پنل دکوراتیو سه بعدی نگاردیوارپوش دکوراتیو سه بعدی پرنیان

پنل سه بعدی دکوراتیو نازنیندیوارپوش دکوراتیو سه بعدی شش ضلعی

                                                                                                                                                                                                 

سنگ وزین کلیه مراحل از تولید به مصرف به صورت مستقل انجام داده و قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت و خرید سنگ دکوراتیو سه بعدی به سایت سنگ وزین مراجعه کنید.

ندا روان بازدید : 26 پنجشنبه 12 اسفند 1400 نظرات (0)

.سنگ  آنتیک.

سنگ آنتیک یا گیوتین و یا دکوراتیو سنگی است که در ابعاد کوچک (عرض غالبا ۵ سانت و طول بیشتر بسته به نوع سنگ آنتیک) تولید  میشود. سنگ گیوتین یا آنتیک و یا دکوراتیو هم میتواند کاملا یک برش از سنگ طبیعی باشد و یا یک محصول فراوری شده از قطعات شکسته و خرده سنگ ها و یا حتی سیمان و پلیمر باشد. سنگ های آنتیک معمولا از سنگ های طبیعی درست میشوند که بدون عوض کردن رنگ و با هنر دست، به صورت کاملا طبیعی مورد استفاده شما قرار میگیرند. در سایت فروشگاهی سنگ وزین، آنتیک های طبیعی و مصنوعی برای سفارش و همچنین تامین در حوزه صادرات سنگ، در دسترس میباشد.

سنگ آنتیک حصیربافت الوانسنگ آنتیک چهار پر کرم قهوه ایسنگ آنتیک آجری مشکیسنگ آنتیک سه بعدی لوزی کرم


مطالبی که در این صفحه میخوانید:

  • انواع سنگ آنتیک 
  • سنگ آنتیک طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟
  • جنس های سنگ آنتیک
  • مزایای سنگ آنتیک
  • معایب سنگ آنتیک
  • قیمت سنگ آنتیک
  • ویژگی های سنگ آنتیک
  • کاربرد سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل
  • روش براق کردن سنگ های آنتیک

 

سنگ آنتیک – دکوراتیو – محبوب ترین سنگ

امروزه میتوان سنگ آنتیک را محبوب ترین و پر کاربردترین انواع سنگ دانست. چرا که با توجه به ویژگی های ظاهری و فیزیکی امکان کاربرد این سنگ رایج در فضای داخلی – خارجی بنا به عنوان سنگی تزئینی با قیمتی بسیار مناسب و تنوع بالای طرح و رنگ وجود دارد. از جمله  کاربرد این سنگ که غالبا به شکل مکمل ظاهر میشوند را در ذیل آورده ایم:

  • سنگ تزئینی تی وی روم
  • سنگ تزئینی کنار شومینه
  • سنگ تزئینی لابی
  • سنگ تزئینی دیوار قسمت های مختلف داخل خانه
  • سنگ تزئینی دیوار بین کابینتی و پشت سینک
  • سنگ تزئینی در دیوار و نمای فضای خارجی

انواع سنگ آنتیک

سنگ آنتیک به دو صورت طبیعی و مصنوعی ساخته می شود. جهت ساخت سنگ آنتیک طبیعی عمدتا از سنگ تراورتن، مرمریت و مالون استفاده می کنند چرا که فرایند برش و ساب این سنگ در مقایسه با دیگر سنگ ها راحت تر صورت می گیرد.

سنگ‌ آنتیک مصنوعی طی یک فرآیند کاملاً مهندسی شده ساخته و تولید می‌شود. این نوع سنگ آنتیک از ترکیب سنگ‌دانه طبیعی با جرم حجمی متفاوت، مواد افزودنی پلیمری، گاها سیمان، ترکیبات نانو، سنگ‌دانه سبک معدنی-صنعتی ابعاد مختلف مورد نیاز و مواد معدنی به دست خواهد آمد.

سنگ آنتیک طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

سنگ‌های آنتیک مصنوعی به دلایل زیر می‌توانند نسبت به سنگ‌های طبیعی برتری داشته باشند:

از آنجایی که محصولات مهندسی شده هستند و در اندازه های مختلفی تولید می شوند، نیازی به برش کاری ندارند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر است.

برای اجرای سنگ‌های آنتیک مصنوعی بر خلاف نوع طبیعی نیازی به وجود ساختار متخلخل در سنگ نیست زیرا هنگام قالب گیری تجهیزات خاصی استفاده می شود تا نصب آسان و مانع از ریزش شود.

 

دوام بیشتر سنگ آنتیک مصنوعی و جلوگیری از ایجاد قارچ و باکتری در فضاهای خالی موجود در سنگ به‌دلیل تخلل پایین‌تر نسبت به سنگ‌های آنتیک طبیعی هستش.

جنس های سنگ آنتیک

سنگ های آنتیک معمولی از تمامی جنس سنگ های موجود تولید می شوند ولی بیشترین جنس تولیدی سنگ آنتیک به ترتیب تراورتن، مرمریت و مرمر هستند.

۱. سنگ های آنتیک تراورتن

مقاومت بالا، برش و ساب پذیری آسان و همچنین قیمت ارزان تر نسب به سایر سنگ ها سبب شده است تا از این سنگ در ساخت سنگ های آنتیک بیشترین استفاده را داشته باشند. علاوه بر این سنگ تراورتن تمام ویژگی های خوب یک سنگ برای نمای بیرونی و داخلی را دارد.

۲. سنگ های آنتیک مرمریت

بعد از تراورتن ها سنگ های مرمریت بیشتر کاربرد را در تولید سنگ های آنتیک دارند. سنگ های مرمریت با قبلیت ساب پذیری و مقاومت خوبی که دارند در ایجاد سنگ های آنتیک زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آن در کنار سنگ های تراورتن و مرمر ترکیب های جذابی را پدید می آورند.

۳. سنگ های آنتیک مرمر

سنگ های مرمر جز لوکس ترین و گران قیمت ترین سنگ های آنتیک هستند. این سنگ ها به خاطر قابلیت عبور نور و سطح صیقلی خود در ایجاد تابلو های سنگی بسیار پر کاربرد هستند. اجرای سنگ و استفاده از لامپ های مخصوص در پشت ان تصویر و نمای فوق العاده ایجاد میکند.


سنگ آنتیک در طراحی دیوار شومینهسنگ آنتیک در نمای خارجی ساختمانسنگ تزیینی و دکوراتیو آنتیک


مزایای سنگ آنتیک

از مزایای سنگ آنتیک چه از نوع طبیعی و چه نوع مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و اجرای آسان بر روی هر نوع دیوار ( گچی، دیواری، سرامیکی و …)
  • قیمت مقرون به صرفه
  • تنوع طرح، رنگ و کیفیت بالا
  • مقاومت بالا در برابر سرما و گرمای بسیار زیاد
  • عایق پذیری سطوح خصوصا دیوارهای نم گرفته و مرطوب
  • مقاوم در برابر یخ زدگی، آتش سوزی و سایش
  • کاربرد در بخش های مختلف ساختمان
  • قابلیت استفاده در فضاهای دارای قوس و انحنا

سنگ آنتیک کرم بر روی ستون         سنگ آنتیک ستون            سنگ آنتیک نصب شده بر روی ستون

 


معایب سنگ آنتیک

  • جذب گرد و غبار در صورت متخلخل بودن.
  • جذب کثیفی و چربی و در نتیجه نظافت سخت، در کاربری سنگ گیوتین یا آنتیک در آشپزخانه در صورت عدم استفاده از رزین برای سطح.
  • امکان تجمع حشرات در بین درزهای سنگ های متخلخل.

قیمت سنگ آنتیک

قیمت سنگ آنتیک همچون سنگ ها ومحصولات دیگر به عوامل مختلفی همچون نوع و جنس سنگ، متراژ و کیفیت در چسب و تور به کار رفته در سنگ بستگی دارد. در آبان ماه ۱۴۰۰ این قیمت بین ۱۳۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغییر است.

ویژگی های سنگ آنتیک

 سنگ های آنتیک از کنار هم قرار رفتن خرده های سایر سنگ ها به وجود می آید. به همین دلیل می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شده و با چینش های مختلفی روی قسمت های متفاوت خانه قرار بگیرد. خاص بودن نمای این سنگ ها باعث شده است که اغلب افراد براساس نیاز و سلیقه خود از آنها در قسمت های مختلف خانه استفاده کنند.

 

سنگ های آنتیک به سادگی و در کمترین زمان ممکن در قسمت های مختلف خانه نصب می شوند. علاوه بر آن، سنگ های آنتیک بر اساس زیبا بودن و خاص بودنشان قیمت مناسبی دارند .از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ، این است که می توان آن را روی نماهای مختلف مانند گچ، سیمان و حتی سرامیک نصب کرد. علاوه بر آن، روی نماهای کهنه و قدیمی نیز به سادگی قرار می گیرند و نصب می شوند.سنگ های آنتیک بسیار مقاوم و با دوام هستند و در برابر هرگونه فشار، یخ زدگی، ساییدگی و حتی آتش از خود مقاومت نشان می دهند.

 

سنگ آنتیک پازلی کرم در طراحی دیوار


 

کاربرد سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل

سنگ های آنتیک از انواع سنگ های تزئینی هستند که از قرار دادن قطعات شکسته سنگ ها در کنار هم به وجود می آیند. برای چسباندن و کنار هم قرار دادن خرده سنگ ها نیز از چسب مخصوصی با نام چسب رزینی استفاده می شود.

سنگ های آنتیک را می توان در تمامی قسمت های موردنر نصب کرد و از زیبایی آن بهره برد. به عنوان مثال در دکوراسیون داخلی منزل از سنگ های آنتیک می توان در دیوار سالن پذیرایی، دیوارهای بین کابینت های آشپزخانه، کانتر، اپن، دیوار قسمت پشتی گاز، دکوراسیون های سالن و پذیرایی، در شومینه ها، ستون ها، دیوار سرویس بهداشتی و حمام و هر جای دیگری که به ذهنتان می رسد، استفاده کنید. زیرا همانطور که گفته شد سنگ های آنتیک مقاومت بالایی دارند و به سادگی تخریب نمی شوند. علاوه بر آن، زیبایی و منحصر به فرد بودن این سنگ منجر به شکوه و خاص بودن دکوراسیون داخلی منزلتان می شود.

 

 

سنگ آنتیک الوان در طراحی دیوار          سنگ آنتیک پازلی در طراحی دیوار          سنگ آنتیک دیوار

 

روش های براق کردن سنگ های آنتیک

این سنگ ها برای این که بیشتر به چشم بیایند، هر چند وقت یک بار باید براق شوند تا زیبایی خود را بیشتر جلوه دهند. براق کردن این سنگ های زیبا با یک سری مواد خاص و روش های خاص صورت میگیرد که ما آنها را به شما معرفی میکنیم.

  • رزین سنگ

رزین سنگ مایعی های شفافی است که برای براق کردن سنگ آنتیک استفاده میشود، این مایع شفاف بعد از اجرای روی سنگ آنتیک به صورت یک لایه بی رنگ روی سطح نشسته و سطح را ضد آب میکند، رنگ سطح را به هیچ عنوان تغییر نمیدهد و حالت خیسی به سطح سنگ میبخشد که این حالت باعث براق شدن سنگ میشود.رزین سنگ سطح را از انواع اشعه های خورشید در امان نگه میدارد و طول عمر سطح را چند برابر میکند همچنین این محصول در سنگ های مصنوعی و ساختمانی به کار میرود.

یک نکته مهم که باید گفته شود؛ این مایع شفاف بر روی نمای ساختمان دیوار و سقف مورد استفاده است. ولی برای کف اصلا مناسب نیست به دلیل این که روی کف رفت و آمد زیاد بوده و سبب کنده شدن رزین از روی سطح زمین می شود و خاصیت براق کننده خود را از دست میدهد.این براق کننده سنگ، یک محصول آماده به مصرف کردن است. میتوانید این محصول را با قلمو یا به وسیله پیستولت که کم فشار است بر روی سطح مورد نظر بزنید. یک نکته مهم برای استفاده از رزین روی سنگ این است که بعد خشک شدن این مایع هرگز نباید دوباره از استفاده کنید، زیرا پس خشک شدن، سطح ضد آب میشود و از جذب شدن رزین خود داری میکند و شروع می کند به سفیدک زدن. از استفاده کردن همزمان از مواد شوینده سطوح با رزین جدا خود داری کنید.

  • استفاده از شوینده مناسب برای براق کردن سنگ های آنتیک

استفاده از مواد شوینده مناسب جزو آن دسته از نکاتی است که باید رعایت کنید، ولی متاسفانه هیچ کس به آن توجه نمی کنند و گاهی بدون هیچ مشورتی از کارشناسان سنگ روی آن ها جوهر نمک میریزند و به برق انداختن سنگ اقدام میکنند ولی غافل از این که بعد از چند سال اون سنگ زودتر از موعود عمرش تخریب می شوند و نمی توانید حتی به آن سنگ ها نگاه کنید، به دلیل این که سنگ های آنتیک مقاومت چندانی در برابر مواد اسیدی یا بازی ندارند. به شما توصیه میکنیم برای براق کردن سنگ های آنتیک از مواد شویندی استفاده کنید که اسیدی نباشند. و در حد امکان از شویند های مخصوص سنگ بهره ببرید زیرا این شوینده ها با انواع های سنگ ها مورد تست قرار گرفته است.

  • براق کننده خانگی سنگ های آنتیک

اگر به هر دلیلی امکان خرید مواد خاص شوینده سنگ  را ندارید، یک راه کار راحت را پیشنهاد می کنیم. از صابون و مایع ظرفشویی برای براق کردن سنگ آنتیک استفاده کنید. این مواد نمی توانند جایگزین خوبی برای شوینده های مخصوص هر سنگ باشد اما مواد تشکیل دهنده آن ها شباهت زیادی به شوینده های ویژه ی سنگ ها دارد. همچنین به دلیل خنثی بودن ph موجب می شوند سنگ ها تخریب نشوند. البته باز هم تاکید میکنیم اولین اولویت شما شویندهای مخصوص باشد.

  • مواد پولیشی برای براق کردن سنگ آنتیک

مواد پولیشی از دانه های ریز با کیفیت آلومینیوم یا اکسید قلع درست شده است که روی سنگ مالیده می شود. این امر سبب ایجاد شدن لایه ای می شود که میتوان آن را به الماس تشبه کرد. همچنین این کار باعث درخشش و براق شدن سنگ آنتیک می شود. گاهی اوقات با افزودن اسید هایی مانند اگزالات، تاثیر بیشتری میگذارد. حتما الان با خودتان میگویید مگر گفته نشد از مواد اسیدی استفاده نکنید؟ حرف شما درست است ولی این را بگوییم که اسید موادی که گفته شد بسیار پایین بوده و هیچ ضرری به سنگ شما نمیزد.


سنگ وزین کلیه مراحل از تولید به مصرف به صورت مستقل انجام داده و قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع سنگ آنتیک به سایت سنگ وزین مراجعه کنید

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 1,068
  • بازدید سال : 2,614
  • بازدید کلی : 11,535